Undgå vabler

Vabler er irriterende!

Det kan vi alle skriver under på. Som marathonløber og triatlet kender jeg selv problemet på egen krop.  Jeg hader vabler! Dette er en simpel, enkel og gratis guide til hvordan DU kan undgå vabler.


 Undgå vabler

 

1)      Køb sko der passer!

- Mange går op i den lokale SportsBillede5 300x254 Undgå vabler
master, prøver et par løbesko, og synes de passer. Du har helt ret. De passer dig, men kun når du står op i butikken. Du har ikke tænkt på, hvordan foden presses fremad når du løber, eller at dine fødder
hæver, når det er varmt.
Køb derfor sko der passer, gerne lidt for store. Gå ikke på kompromis! Byt dine sko, hvis de giver dig vabler.
Prøv evt. at beregne din bmi, for at se om din vægt passer til de købte sko. Bmi beregner

 

 

2)      Vedligehold dine fødder!Billede4 222x300 Undgå vabler

- Køb en god fed creme. Mærket er ligegyldigt, bare cremen blødgør din hud. Smør dine fødder ind hver aften, især ugerne op til et løb. Det hjælper på at hele og læge revner i huden, som efterfølgende kan føre til vabler.

 

 

3)      Klip negle!

- Klip dine negle, så de ikke går imod stoffet på din sko, eller riverBillede3 300x234 Undgå vabler sig op ad de andre tæer. Dette fører til irritation, som giver vabler. Dette kan også gøre, at du taber en negl, som efterfølgende ligger i din sko, og giver dig endnu flere vabler.

 

4)      Stram dine snørebånd!

- Det lyder banalt. Men stram Billede2 300x233 Undgå vablerdine snørebånd ordentligt. Gerne lidt strammere oppe ved vristen, da dette giver mindre bevægelse i skoen, og dermed mindre friktion.

 

 

5)      Køb Fivefingers sokker!

- Dette råd har reddet mig fra stort set Billede1 237x300 Undgå vableralle vabler. Ved at bruge Fivefingers sokker (IKKE Fivefingers sko, jeg snakker kun om sokkerne) fjerner du friktionen mellem huden på tæerne. Nu er det kun stof der gnider sig op ad hinanden, og ikke hud. Prøv at købe et par, du vil ikke fortryde det! undgå vabler fremover!

Undgå vabler!